در حدیثی، پیامبر اعظم(ص) می فرمایند: "اگر ده نفر از یهودیان به من ایمان آورده بودند، قطعا تمامی یهود به من ایمان می آوردند." این حدیث نشان می دهد بسیاری از یهودیانی که به ظاهر ایمان آورده بودند در قلب هیچ ایمانی به اسلام نداشتند و همین موضوع باعث شد تا روش منافقانه ای در پیش گیرند. این یهودیان مخفی کسانی بودند که شروع به فعالیت های تخریبی بر ضد اسلام کردند.

یک روز مفتی وهابی فتوا می دهد که کشتن شیعه ها حلال است و روز بعد، عده ای در آفریقا 200 دختر مدرسه ای را می دزدند تا مثلاً مبانی اسلام را پیاده کنند. در سوریه و افغانستان و پاکستان و عراق و ... هر روز گروهی افراطی سر بلند می کند و می گوید من مسلمانم؛ اما نه شعارهایشان بویی از اسلام دارد و نه رفتارشان. اما به راستی این ماجراها از کجا آب می خورند؟ برای دانستن ریشه های چنین اتفاقاتی با این مقاله همراه باشید.


شاید شما هم اصطلاح مسلمانان یهودی یا مسلمانان صهیونیست را شنیده باشید. کسانی که از ابتدای ظهور اسلام تا همین امروز تمام تلاششان را برای جلوگیری از نشان دادن اسلام واقعی در دنیا کرد‌ه اند.

سنگ اندازی های یهود در صدر اسلام

در صدر اسلام که کل سرزمین عربستان جذب کلام نبی گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم شده بود، یهودیان این سرزمین که آگاهی کاملی از نشانه های ظهور پیامبر آخرین (ص) داشتند، شروع به کارشکنی کردند. از تحریف آیات الهى، افتراء و نسبت دروغ دادن به خداوند، آزار و اذیت پیامبران الهى و دادن نسبت هاى ناروا تا کتمان و پوشاندن حقیقت و نشر باطل و خرافات به نام دین، که قرآن درباره هر یک از این موارد نیز هشدار داده است.

حتی ده یهودی هم مسلمان نشدند

مهمترین ویژگی یهودیان در طول تاریخ عهد شکنی های آنهاست و این ویژگی را در زمان ظهور اسلام نیز ادامه دادند. تا جایی که خداوند در آیه 4 سوره نساء می فرمایند: پس به سزای پیمان شکنی و انکارشان نسبت به آیات خدا و کشتار ناحق انبیا توسط آنان و گفتارشان که دل های ما در غلاف است ]لعنتشان[ کردیم؛ بلکه به خاطر کفرشان بر دلهایشان مهر زده و در نتیجه جز شماری اندک ] از ایشان[ ایمان نمی آورند.

پیامبر با آگاهی از ویژگی های این قوم در همان سال اول هجرت معاهده‌ای با آنان امضا کرد اما این معاهده در سال دوم هجری و پس از نبرد بدر از طرف یهودیان نقض شد و این گروه که اسلام به آنها امکان فعالیت و هم زیستی مسالمت آمیز در مدینه را داده بود شمشیر را از رو بستند و نصیحت‌های پیامبر نیز برای آنها چاره ساز نشد و در نهایت نیز از مدینه تبعید شدند.

عده ای از یهودیان نیز بودند که ادعا کردند به اسلام ایمان آورده اند و از این طریق در جامعه مسلمین باقی مانند اما در حدیثی، پیامبر اعظم(ص) می فرمایند: "اگر ده نفر از یهودیان به من ایمان آورده بودند، قطعا تمامی یهود به من ایمان می آوردند." این حدیث نشان می دهد بسیاری از یهودیانی که به ظاهر ایمان آورده بودند در قلب هیچ ایمانی به اسلام نداشتند و همین موضوع باعث شد تا روش منافقانه ای در پیش گیرند. این یهودیان مخفی کسانی بودند که شروع به فعالیت های تخریبی بر ضد اسلام کردند.

کارشکنی ها و توطئه ها این قوم  تا سوءقصد به جان پیامبر اکرم (ص)هم پیش رفت و پس از درگذشت نبی مکرم اسلام (ص) نقششان را پر رنگ تر ادامه دادند. از جمله مهم ترین اقدامات این قوم پس از پیامبر اکرم (ص) رواج اسرائیلیات در دین بود.

اسرائیلیات

«اسرائیلیات» جمع «اسرائیلیه» به معنای داستان، حکایت یا حادثه ‌ای است است که به منبعی از منابع یهودی بر می گردد، اما دانشمندان آن را فراگیرتر از داستان‌ های یهودی می ‌دانند تا جایی که آن را هر چیزی که دشمنان اسلام در تفسیر و حدیث به صورت مخفیانه وارد کرده‌ اند می ‌دانند.

این قوم از روی نیت های ناپاک اخباری را می ساختند و سپس در تفسیر و حدیث جای می دادند تا از این طریق عقاید مسلمانان را فاسد کنند.

چهره‌ های شاخصی که اسرائیلیات را وارد متون اسلامی کرده ‌اند عبارتند از «کعب الاحبار»، «عبدالله بن سلام»، «وهب بن منبه»، «محمدبن کعب قرظی»، «محمدبن اسحاق»، «ابوهریره»، «تمیم بن اوس داری». اینان جملگی یا یهودی ‌اند یا بخشی از زندگی خود را در میان علمای یهودی سپری کرده‌ اند.

«کعب الاحبار»، از جمله بزرگترین دانشمندان یهودی در عصر جاهلیّت به شمار می ­رفته است. وی در زمان خلیفه‌ دوّم، به درخواست وی به اسلام گروید. کعب در عصر خلفاء، از حمایت کامل خلیفه‌ دوّم و نیز خلیفه‌ سوّم و نیز شخص معاویه برخوردار شد.

به عنوان نمونه می‌توان به «افسانه‌ غرانیق» اشاره کرد که دستاویز «سلمان رشدی» در نوشتن رمان توهین آمیز «آیات شیطانی» شد. نمونه‌ دیگر، ماجرای دروغین اعدام دسته‌جمعی یهودیان بنی‌ قریظه به دستور پیامبر اسلام (ص) است که دستاویزی برای مظلوم‌ نمایی تاریخی یهودیان و ارائه‌ چهره‌ ای خشن از اسلام، شده است.

فعالیت یهودیان مخفی در قرن های گذشته

سلسله یهودیان مخفی که برای حفظ جانشان اظهار مسلمانی کرده بودند همچنان ادامه پیدا کرد و این بار در قالب فرقه ای خبیث به نام «دونمه» از ترکیه سر برآورد.

این فرقه و اعضای آن سهم بزرگی در شکل دادن به تاریخ مدرن ترکیه و سرنگونی حکومت عثمانی داشتند. اعمالی که این فرقه برای فروپاشی عثمانی به کار بردند شباهت زیادی به اتفاقاتی دارد که امروزه در سرزمین های اسلامی شاهد آن هستیم که می توان موارد زیر را برای آن برشمرد:

اتفاقات مرتبط با فروپاشی عثمانی ریشه در یک باور صهیونیستی مبنی بر بازگشت به صهیون یا اورشلیم در فلسطین امروزی دارد، موضوعی که باعث شده است تا همین امروز هم این منطقه روی آرامش به خود نبیند و دائم مورد دست اندازی صهیونیست ها باشد.

یهودیان برای این تفکر خود تلاش بسیاری می کنند که قابل بررسی است.

ملی گرایی (ناسیونالیسم)

موضوعی که این روزها در کشورهای اسلامی می بینیم جنگ های قومی و قبیله ای است که دائم آتش آن افروخته می شود. سوریه، لیبی، افغانستان، عراق، پاکستان، یمن، بحرین و ... با نفوذ یهودیان مخفی در آنها و شعله ور کردن آتش برتری های قومی و زبانی موجب اختلاف شده اند. به این صورت که هر قبیله ای می خواهد حکومت را در دست خود داشته باشد و همین موضوع به جنگ های داخلی دامن می زند و باعث می شود این کشورهای اسلامی هم از درون ضعیف و ضعیف تر شوند و هم نتوانند بر مسائل بین المللی مثل ماجرای حضور صهیونیست ها در منطقه و مبارزه با آن تمرکز کنند.

این دقیقا شبیه اتفاقاتی است که منجر به فروپاشی امپراتوری عثمانی شد. در امپراتوری عثمانی نیز با مطرح کردن ناسیونالیسم ترکی یا ناسیونالیسم عربی بخش های مختلف این امپراتوری ضد هم قد علم کردند و موجب تفرقه و هرج و مرج شدند.

سلطه  مطبوعاتی
رسانه همواره یکی از مهمترین ابزارهایی بوده که یهودیان بر آن تمرکز کرده اند تا جایی که هم اکنون بزرگترین کمپانی های فیلم سازی دنیا و روزنامه ها و نشریات و خبرگزاری های جهان در دست همین قوم است. این موضوع را از نحوه پوشش اخبار و فیلم های ساخته شده به ویژه توسط هالیوود می توان فهمید. این قوم در رسانه های کشورهای اسلامی هم نفوذ بسیاری داشتند و از این طریق بر فرهنگ و خط دهی فکری به مردم نقش مهمی ایفا می‌کردند.

نفوذ به جمع سیاستمداران و صاحبان قدرت

یکی از شیوه های یهودیان مخفی چه در مسیحیت و چه اسلام نزدیک شدن به افرادی است که تصمیم گیران کشورها محسوب می شوند تا از این طریق بتوانند ضربه های خود را به حاکمیت کشور وارد کنند. این عمل در حکومت عثمانی هم اتفاق افتاد تا جایی که بسیاری از همسران پادشاهان یا مشاوران در این امپراتوری از یهودیان مخفی بودند و در تصمیم گیری ها نقش اساسی داشتند.

فرقه گرایی
دامن زدن به اختلافات مذهبی همواره مورد توجّه دشمنان اسلام قرار داشته است. از این رو راهبرد فرقه گرایی مذهبی از مهمترین شگرد های یهودیان مخفی است. «مستر همفر» را می توان از جمله مهمترین مأموران این دستگاه نام برد. یکی از مهمترین این فرقه ها وهابیت بود که امروزه نیز مهمترین نقش را در منفور ساختن چهره مسلمانان در دنیا بر عهده دارد.

وهابیت و شعبه های آن در کشورهای مختلف، از جمله طالبان در افغانستان و پاکستان، تکفیری ها در سوریه و بوکوحرام در آفریقا و بسیاری از فرقه های انحرافی و تندرو در کشورهای اسلامی که با فعالیت های غیرانسانی خود چهره مسلمانان را مخدوش و موجب اسلام هراسی در دنیا شده اند، زاده همین اقدامات هستند.

وهابیّت در جامعه اهل سنّت
شاید بتوان از فرقه وهابیّت به عنوان مهمترین شاهکار سیاسی- مذهبی صهیونیسم یاد کرد. فرقه وهابیّت توسط محمدبن عبدالوهّاب و به تحریک «همفر» (جاسوس انگلستان) صورت گرفت. همفر در خاطراتش درباره تحریک محمدبن عبدالوهاب می نویسد:

«پس از آشنایی و مراوده با محمدبن عبدالوهّاب، بدین نتیجه رسیدم که فرد شایسته برای اجرای مقاصد بریتانیا در منطقه، شخص او تواند بود... من پیوسته در گوش او فرا می خواندم که خداوند تو را از موهبت نبوغ و قریحه ای بهره مند ساخته که به مراتب از علی و عمر بیشتر است. به او می گفتم اگر تو در زمان پیامبر بودی، یقیناً به جانشینی او انتخاب می شدی.»

این فرقه در زمان قدرت گرفتن آل سعود به اوج خود رسید و هم اکنون به عنوان مذهب رسمی عربستان سعودی مطرح می شود.

شاید با بیان نامه زیر که از سوی عبدالعزیز (مؤسس و بنیانگذار عربستان سعودی) خطاب به «پرسی کاکس» نماینده بریتانیا نوشته شده است، حجاب وابستگی وهّابیان آل سعود به صهیونیسم بیش از پیش کنار رود:
«آقای من! سرپرسی کاکس نماینده بریتانیای کبیر عزّتش مستدام باد ... بزرگی خدمات ما را برای بریتانیای بزرگ و دوستی و صمیمیت ما را برای همیشه بپذیرید.

نوکر شما امیر نجد و عشایر آن، عبدالعزیز آل سعود»

این نوکر صهیونیسم در نامه ای دیگر وابستگی خود را به یهودیان چنین تشریح می نماید:
«من سلطان عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل آل سعود اقرار و اعتراف می کنم، برای «سر پرسی کاکس» نماینده بریتانیای کبیر، از طرف من مانعی نیست که فلسطین را به مسکینان یهود یا غیر یهود که بریتانیا بخواهد ببخشم. از زیر پرچم بریتانیا بیرون نخواهم رفت تا روز قیامت.»

اینگونه است که یهودیان مخفی در اسلام از ابتدا تا امروز اقدام به تحریف و سنگ اندازی در دین کرده اند و خود را به تمام معنی آماده نبرد با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کرده اند. تا جایی که همین وهابی ها مبارزه با شیعه و امام زمان (عج) را از جمله وظایف خود می دانند و جالب این است که با آگاهی کامل خود را برای نبرد با حضرت بقیه الله ارواحنا له الفدا آماده می کنند. نبردی که ما نیز چشم انتظار آن هستیم تا حق در جای خود مستقر شود. ان‌شاءالله

منبع: یوسف رشاد،نقش آفرینی یهودیان مخفی در دین اسلام، انتشارات هلال، 1393